22 Temmuz 2018 Pazar

İnsan Kaynakları Servisleri


İnsan Kaynakları Hizmetleri
  Aktif olarak yürütülen insan kaynakları danışmanlığı bir hayli değişik hedefi ve emeli kapsamaktadır. Bunların başında performans değişimi bulunur. Kişilerin negatif istikamette performans değişimlerinin nedenleri hem sosyolojik hem de psikolojik olarak araştırılır. Çalışanlar ile gerçekleştirilen yüz yüze müzakerelerde düşen performansların nedenleri ortaya çıkarılıp çözüm muhtevalı sonuçlar ele geçirilir.
  Asıl emel kişilerin en doğru kolda ve bölümde mutlu bir şekilde çalışmasını sağlayıp performans gücünü periyodik olarak arttırmaktadır. Şirket ürün kimliğinin ortaya çıkarılması ve geliştirilmesi de ik danışmanlık dahilinde ele alınmaktadır. İnsan kaynakları pazarlaması bu alanda eğitim almış, üniversitelerin alakalı alanlarından mezun olmuş kişiler tarafından yürütülmektedir. Burada temel olarak gözlemlenen hedef şirketlerin marka değerini yükseltmek, rakipler ile serbest piyasa ekonomisi içerisinde girilen yarışlarda kazanmak olarak bildirilmektedir. Dijital değişim de ana konulardan, ana bölümlerden bir diğerini oluşturmaktadır.
  Dijital değişim servisleri şirketler içerisinde aktif olarak kullanılan alet ve teknolojik ürünlerinin tam uyumlu ve randımanlı bir şekilde işe entegre edilmesine dayanmaktadır. Mesela imalat veya hizmet kalitesinin arttıracak yeni bir data sistemi veyahut teknolojik buluş insan kaynakları tarafından çalışanlara tanıtılır. Bu ürünlerin aktif ve randımanlı olarak çalıştırılması baz alınır. Emel hem imalatın niteliğini hem de niceliğini arttırmaktadır. Çalışan ile dijital ürün arasındaki uyum sürecini de insan kaynaklarında çalışan personeller ayarlamaktadır. İnsan kaynaklarının bir diğer emeli ve görevi ise iş yerinde çeşitli fiziksel ve psikolojik meseleler yaşayan çalışanların meselelerini dinlemek, onlara akılcı analiz eder sunmak ve onları mental manada deşarj olmaktır.
 Diğer Center- Link Hizmetleri
  Pozitif anlamda geliştirilen profesyonel çatışma yolları Centerlink hizmetlerinin bir diğer kolunu oluşturmaktadır. Burada amaç en üst mevkiden alt mevkiye kadar çalışanlar arasında reel bir rekabet ortamı oluşturmaktadır. Yapılan birçok araştırma ve inceleme bu türden çatışma ortamları oluşturmanın üretim kalitesini doruğa taşıdığını ortaya çıkarmaktadır. Bu arada moral motivasyon açısından da özel bir alaka ve artış alana getirmektedir. Katılım ve yaratıcılık alanında da çatışma ortamı doğurmak, terfi alınmasını sağlamak süreçleri hızlandırmakta, şirketin marka değerini arttırmaktadır.
  Performans idareleri de center-link bölümlerinin bir diğer halkasını alana getirir. Şirketlerin genel çalışma prensipleri 90 derecelik, 180 derecelik ve 360 derecelik revizyonlar ile gerçekleştirilir. Burada verilen destek hangi derecelik çalışma prensiplerinin akabinde olması ile işler hale getirilir. İleri düzeyde siyaset oluşturmak da bir diğer hizmetidir. Her şirketin er ya da geç, küçük ya da büyük ölçekli bir politikaya ihtiyacı bulunmaktadır. Bu politikanın hem oluşturulması hem de uygulanması bu açıdan kritik bir ehemmiyet taşımaktadır.
  Aynı vakitte şirketlerin aylık ve senelik kazanç hedefleri de bu doğrultuda şirket politikası olarak addedilmekte ve uygulama alanına konulmaktadır. Legal çerçevede gerçekleştirilen şirket politikaları hem çalışanların hem de iş verenlerin mutlu bir iş hayatı için gereklidir. 


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder