İnsan Kaynakları Hizmetleri
Aktif olarak yürütülen insan
kaynakları danışmanlığı bir
hayli değişik hedefi ve emeli kapsamaktadır. Bunların başında performans
değişimi bulunur. Kişilerin negatif istikamette performans değişimlerinin
nedenleri hem sosyolojik hem de psikolojik olarak araştırılır. Çalışanlar ile
gerçekleştirilen yüz yüze müzakerelerde düşen performansların nedenleri ortaya
çıkarılıp çözüm muhtevalı sonuçlar ele geçirilir.
Asıl emel kişilerin en doğru kolda ve bölümde mutlu bir şekilde çalışmasını
sağlayıp performans gücünü periyodik olarak arttırmaktadır. Şirket ürün kimliğinin
ortaya çıkarılması ve geliştirilmesi de ik danışmanlık dahilinde ele alınmaktadır.
İnsan kaynakları pazarlaması bu alanda eğitim almış, üniversitelerin alakalı
alanlarından mezun olmuş kişiler tarafından yürütülmektedir. Burada temel
olarak gözlemlenen hedef şirketlerin marka değerini yükseltmek, rakipler ile
serbest piyasa ekonomisi içerisinde girilen yarışlarda kazanmak olarak
bildirilmektedir. Dijital değişim de ana konulardan, ana bölümlerden bir
diğerini oluşturmaktadır.
Dijital değişim servisleri şirketler içerisinde aktif olarak kullanılan alet ve
teknolojik ürünlerinin tam uyumlu ve randımanlı bir şekilde işe entegre
edilmesine dayanmaktadır. Mesela imalat veya hizmet kalitesinin arttıracak yeni
bir data sistemi veyahut teknolojik buluş insan kaynakları tarafından
çalışanlara tanıtılır. Bu ürünlerin aktif ve randımanlı olarak çalıştırılması
baz alınır. Emel hem imalatın niteliğini hem de niceliğini arttırmaktadır.
Çalışan ile dijital ürün arasındaki uyum sürecini de insan kaynaklarında çalışan
personeller ayarlamaktadır. İnsan kaynaklarının bir diğer emeli ve görevi ise
iş yerinde çeşitli fiziksel ve psikolojik meseleler yaşayan çalışanların
meselelerini dinlemek, onlara akılcı analiz eder sunmak ve onları mental manada
deşarj olmaktır.
Diğer Center- Link Hizmetleri
Pozitif anlamda geliştirilen profesyonel çatışma yolları Centerlink hizmetlerinin bir diğer kolunu
oluşturmaktadır. Burada amaç en üst mevkiden alt mevkiye kadar çalışanlar
arasında reel bir rekabet ortamı oluşturmaktadır. Yapılan birçok araştırma ve
inceleme bu türden çatışma ortamları oluşturmanın üretim kalitesini doruğa
taşıdığını ortaya çıkarmaktadır. Bu arada moral motivasyon açısından da özel
bir alaka ve artış alana getirmektedir. Katılım ve yaratıcılık alanında da
çatışma ortamı doğurmak, terfi alınmasını sağlamak süreçleri hızlandırmakta,
şirketin marka değerini arttırmaktadır.
Performans idareleri de center-link bölümlerinin bir diğer
halkasını alana getirir. Şirketlerin genel çalışma prensipleri 90 derecelik,
180 derecelik ve 360 derecelik revizyonlar ile gerçekleştirilir. Burada verilen
destek hangi derecelik çalışma prensiplerinin akabinde olması ile işler hale
getirilir. İleri düzeyde siyaset oluşturmak da bir diğer hizmetidir. Her
şirketin er ya da geç, küçük ya da büyük ölçekli bir politikaya ihtiyacı
bulunmaktadır. Bu politikanın hem oluşturulması hem de uygulanması bu açıdan
kritik bir ehemmiyet taşımaktadır.
Aynı vakitte şirketlerin aylık ve senelik kazanç hedefleri de bu doğrultuda
şirket politikası olarak addedilmekte ve uygulama alanına konulmaktadır. Legal
çerçevede gerçekleştirilen şirket politikaları hem çalışanların hem de iş
verenlerin mutlu bir iş hayatı için gereklidir.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder